Droogmakerijtocht 24 juni 2023

Op zaterdag 24 juni 2023 vindt bij KV Jason weer de traditionele Droogmakerijtocht plaats. In Noord-Holland bevinden zich veel Droogmakerijen. Een droogmakerij is een bemalen gebied, dat van oorsprong een meer of een ander groot open water was.

Bij deze editie van de Droogmakerijtocht wordt rondom de Starnmeer gevaren. Er wordt gevaren via molen De Woudaap, Spijkerboor, vervolgens naar De Woude (waar gepauzeerd kan worden) en daarna weer terug naar Krommenie.
Lengte van de tocht ca. 22 km, met de mogelijkheid om deze in te korten tot ca. 11 km, waarbij de deelnemers per auto worden teruggebracht naar Krommenie.
Bij harde wind is een reddingsvest aanbevolen.
Vertrek per kano om 9.30 uur vanaf het clubgebouw van KV Jason, Busch 3 te Krommenie.

Deelname is gratis. Kamperen bij het clubgebouw is mogelijk vanaf zaterdag. Kampeerkosten zijn 3,00 euro p.p.p.n. en electra is 1,00 p.n. (per kampeermiddel).