Biesbosch-tocht 31 oktober 2021

Op 31 oktober zijn we met een aantal leden van Jason en Uitgeest al vroeg vertrokken richting Brabant om daar de Doolhoftocht te gaan varen in de Biesbosch. Omdat de wintertijd was ingegaan, konden we toch nog een beetje uitslapen. We startten de tocht in Hank, waar we de kajaks via een glibberig modderig pad aan een kanosteiger te water konden laten. We hebben een tocht gevaren van 18 kilometer door voornamelijk smalle kreekjes, of “gaten” volgens de routekaart. Tijdens de tocht veel vogels gezien, waaronder diverse roofvogels. Er werden zelfs weer wat ijsvogeltjes gespot. Ondanks dat de weersvoorspelling voor deze dag niet al te best was, veel regen en harde wind, hebben we het droog getroffen en ook de wind was goed te doen. Tijdens het uit het water halen van de kajaks na de tocht, begon het te regenen. En het werd ook niet meer droog, zelfs niet toen we terug waren bij Jason, om de boten weer in de loods op te bergen. Al met al een hele mooie tocht gevaren in goed gezelschap en met prima kanoweer, door een schitterend gebied. Voor een impressie zie de foto’s!

Dit was voor dit jaar de laatste tocht in verenigingsverband. We gaan nu even kijken welke leuke tochten we in 2022, ons jubileumjaar, kunnen gaan varen. Suggesties zijn welkom!